[O2] Te same silniki Combi a Liftback czy są różnice w zawie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • darnok
    Classic
    • 2014
    • 4

    [O2] Te same silniki Combi a Liftback czy są różnice w zawie

    demmsi, dzięki - kupiłem w IC - koszt 6zł :P
  • oluap
    Drive
    • 2012
    • 59

    #2
    [O2] Te same silniki Combi a Liftback czy są różnice w zawie

    Witam Szanownych Forumowiczów!

    Mam pytanie, czy ktoś analizował temat różnic w zawieszeniach w przypadku Combi i Limuzyny O2 FL z tymi samymi silnikami benzynowymi, np. 1,6 lub 1,4?

    Albo czy jest róznica zawieszeń dla silnika 1,6 i 1,4?

    Mam problem z moją nową sztuką O2FL 1,6 i temat mnie bardzo interesuje.


    Dzieki z góry za pomoc.

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zawieszenia przednie są te same w liftbacku i kombi dla tej samej jednostki silnikowej

      Tyly różnią sie w zależności od rodzaju nadwozia

      Przody dla rożnych silników różnią sie rozmiarami tarcz, jarzm, zacisków i średnicy amortyzatorow
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • oluap
        Drive
        • 2012
        • 59

        #4
        Dzięki za odpowiedź.
        Pytam się dlatego, że problem poruszałem w innych dwóch wątkach, przeryłem sie przez Forum, a odpowiedzi brak...
        Problem jest nietypowy, subiektywnie wszyscy czują w samochodzie dyskomfort tłumienia nierówności. Wbija się w plecy i kark wszystkie nierówności. A po kilkudziesięciu kilometrach najtwardsi zawodnicy walczą z pawiem..., tymczasem inne O2 kulają się normalnie, cicho, fantastycznie, a moja narowista i twarda jak D..A Maryny z Krzyżaków Sienkiewicza!
        Dealer proponuje przekładkę zawiechy na próbę i zastanawiam się czy to coś da?

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          oluap, Podejdz do Gdyni albo pogadaj z jago7270 lub z kimś na sporcie kto ma znajomych w ASO
          Może trzeba zacząć od sprawdzenia czy masz takie springi jak trzeba?
          Ja w antracytowej RSie miałem problem, bo sie okazało ze mam nie takie sprężyny jak trzeba
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • zepter00
            RS
            • 2008
            • 2304

            #6
            Jak włożą miększe sprężyny to da, jak włożą takie same to będzie tak samo lub trochę gorzej z racji tego, że będą nowe. Jaki przebieg masz w swojej Octavii? Oczywiście nie zaszkodzi też sprawdzić w jakimś kompetentnym ASO czy masz właściwe sprężyny. Choć kompetentne ASO to tak jak gdyby oksymoron. :lol:

            PS: Może tak wszyscy biadolili na miękkie "tyły" w O2, domagali się wymian itp itd i teraz Skoda przywaliła twarde sprężyny? :diabelski_usmiech
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • oluap
                Drive
                • 2012
                • 59

                #8
                Dzięki Panowie za odpowiedzi.

                Zawiecha do przełożenia jest od auta po przebiegu 10.000km, ja na swojej mam 1300 km i kurde nie bardzo kto ma ochotę na zmiękczanie dalej, bo no strach.

                Wątek o sprężynach przeczytałem od deski do deski i rzeczywiście wiele razy już widziałem O2 z minimalnym prześwitem na drodze, więc Koledzy mają zasadne pretensje.
                Mam sprężyny jedna biała i jedna żółta kropka, więc nie powinny być za twarde. jedyna różnica to jeszcze oznaczenie HTH obok kropek, choć same kropki w moim przypadku to prostokąciki. Jednak po incydencie "sprężynowym" może tak być, że utwardzili te sprężyny i jest za twardo.
                Ta twardość nie ma jednak cech zawiasu sportowego, nie tłumi !!!żadnych!!! nierówności.

                W kompetentne ASO ja nie wierzę, czekają aż zmięknę. Jednak udzieliła mi się dziwnie twardość sprężyn i pozostaję nieugięty jak one!

                Objaw jest taki jakby każda sprężyna i każdy amor chciał po swojemu tłumić i efekt jest rzygająco-dygotajacy!!! ( niezależna opinia 4 kierowców )

                Jak odpowiedź będzie negatywna - ASO już zapewne podjęło decyzję, aby Fabryki nie poprawiać, poproszę o podmiankęi ocenię czy to coś da.

                Komentarz

                • PPrzemek
                  Drive
                  • 2012
                  • 87

                  #9
                  oluap, a sprawdzałeś ciśnienie w kołach? Może jest dużo za duże?
                  Pozdrawiam
                  Przemek

                  Komentarz

                  • oluap
                    Drive
                    • 2012
                    • 59

                    #10
                    Zamieszczone przez PPrzemek
                    oluap, a sprawdzałeś ciśnienie w kołach? Może jest dużo za duże?
                    przypadłość i na letnich i na zimowych laczkach.

                    Ciśnienie nabijane od 2,0 bara do 2,6 bara

                    na 2,0 da radę się przemieszczać, na 2,6 to się odrywała od asfaltu.

                    na niższym ciśnieniu to jeszcze guma coś daje.

                    letnie to Continental, zimowe Yokkohama, wyważane, sprawdzane, znów wyważane, geometrię robiłem i robiło ja ponoć ASO

                    [ Dodano: Sro 14 Lis, 12 14:17 ]
                    Czy mogę prosić o analizę elementów zawieszenia?
                    z przodu mam:
                    amortyzator 1KO 412 021 JL, a sprężyna ma niebieską, pomarańczową i zieloną kropkę
                    z tyłu sprężyna:
                    żółty i biały prostokącik, jeden zwój ponad tym napis HFH, jednak napis jest do góry nogami, więc oznaczenie springa może jest biały i żólty prostokącik, jeżeli ma znaczenie założenie sprężyny, czyli jej góra bądź dół.
                    co znamienne to w moim combi amory wyciągnięte są jakby były ponad normatywnie naprężone, chodzi o tył.

                    Na razie wszyscy po kolei w łańcuszku zdarzenia ASO do Fabryka mówią że jest O.K.

                    Jutro mam jechać do ASO na dyskusje, ale już powiedziano że wszystko jest O.K.
                    A Wóz Drabiniasty czeka do odbioru i parska, a mnie k.....ca trzyma, no bo jak tym jeździć?
                    porównywałem w mojej firmie z innym Octami i jest jaki fakap!!! z tą moją...

                    [ Dodano: Czw 15 Lis, 12 22:33 ]
                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1004323&sid=d9dc68f45b7431e87292dc 83dd05196d#1004323
                    Operacja na pacjencie dokonana.
                    Spędzony cały dzień nad autem i jest lepiej.

                    Wymienione sprężyny z tyłu na.... takie same (jedna biała, jedna zółta) i poprawa zdecydowana. Samochód zaczał jeździć jak powinien, odczuwalnie jeszcze przód jest sztywny, nie twardy, tylko sztywny, zapewne po kilku dziurach troszkę puści i będzie norma.

                    Te nowe sprężyny pochodzą z demontażu od skody z "miękką dupką", u mnie trzymają. I prześwit, i tę sławną wysokość, jest 401 i 405 mm.

                    Do ASO w końcu nie mam zastrzeżeń, bo pomimo braku z ich strony stwierdzenia że coś nie tak, wykonali swoją pracę i na na koniec dnia jest OK. Pomogli.

                    Mam tylko nadzieję, że te nowe stare nie zmiękną i problem nie nawróci.

                    Jak by co to mam nowe springi - straaaasznie twarde! i nie do użycia

                    Prywatne zdanie Pana z ASO, że najprawdopodobniej Skoda zdecydowała się na twarde twarde twarde sprężyny, aby nikomu tył już w Polsce nie usiadł, efekt niestety niezbyt udany moim zdaniem, przez ten brak komfortu.
                    Jeździłem dzisiaj dwoma innymi combi i w jednym trzęsło jak w moim, nowa dostawa, a drugi normalny, dostawa sprzed kilku miesięcy.

                    Auto idzie szorować bruk i zdam realcję po 5000 km.

                    Pozdrawiam

                    [ Dodano: Pią 28 Gru, 12 23:18 ]
                    piotrek_gdy,
                    w innym wątku poruszam kwestię spręzyn i oznaczeń amorków.
                    Czy mógłbyś pomóc w objaśnieniu oznaczeń z mojego zawieszenia?

                    [ Dodano: Sro 09 Sty, 13 22:54 ]
                    stan po 6kkm
                    Dokonałem nastepujących modyfikacji, które przyniosły sporą poprawę w stosunku do punktu wyjścia:
                    1. Seryjna sprężyna 1 KO 511 115 BD ( jeden żółty, jeden biały pasek HTH) została zastąpiona sprężyną 1 KO 511 115 BC ( seria oznacza jeden biały pasek) producent Lesjofors.
                    2. Seryjny amortyzator 1 KO 513 029 ER planowałem zastąpić Sachsem Super Touring 310 949 lecz z racji wycofania tego numeru zastosowałem 310 510 o nieco twardszej charakterystyce.

                    Efekt: zawieszenie zaczęło współpracować tył z przodem, do tej pory przód się bujał, a tył go blokował. Auto zaczęło jeździć płynniej i łagodniej pokonywać wszelkie nierówności.
                    z efektu jestem zadowolony.

                    Amortyzator serii 1 KO 513 029 ER jest produkcji Monroe i jest bardzo twardy.
                    Bardzo trudno było go wcisnąć do dołu i bardzo powoli ( trzykrotnie wolniej niż Sachs) oddawał wysokość.
                    Jego numer OEM dedykowany jest do VW Scirocco jako seria i jako sportowy do VW Golfa V HB i Combi, w specyfikacji Octavii w Combi występuje jako seria, seria do Liftbacka to 1 KO 513 029 EN.
                    Sachs 910 350 jest raczej odpowiednikiem ER niż EN, dla EN odpowiednikiem był Sachs 310 949 lecz po unifikacji numeracji ZF wprowadził jeden podobno nieco bardziej niż do tej pory komfortowy Super Touring 310 950.
                    Pracuje ten amortyzator o niebo lepiej niż seryjny Monroe.

                    Na sprężynie BC został zachowany prześwit 390 mm licząc metodą z wątku o miękkich dupkach w Octach, a sprężyna BC jest niecały centymetr krótsza niż BD więc duży spokój. Mam nadzieję, że uda się i Lesjofors nie zmięknie, jak te wypierdziane nie wiadomo przez jakiego producenta szajsowate seryjne springi.

                    Komentarz

                    Pracuję...